En toen was er een dipje

5 juli 2014 - Langley, Canada

Gisteren had ik even een moeilijk moment. Kwam tijdens het uitmesten. De veulens werden gebrandmerkt en de andere groom mocht daarbij helpen. Waardoor het uitmesten van de stallen weer volledig op mijn schouders kwam te liggen. Ik had er echt even genoeg van. Kreeg het gevoel dat ik alleen nog maar stallen en paddocks heb gemest, wat ook zo is momenteel. En ik weet dat dit nu even een drukke periode is en er verbetering op komst is, maar toch. Het werd me even teveel. De tranen kwamen op en ik kon ze gewoon niet meet bedwingen. Andere groom kwam erbij en heeft me er wel doorgepraat, ze vertelde dat ze hetzelfde had meegemaakt. Ik ben natuurlijk ook al een hele week aan de slag zonder 1 enkele rustdag en tijdens die week heb ik ook slechts 1x gereden en 1x een namiddag vrij gehad (tijdens Canada Day). Voor de rest is het alleen nog maar zwoegen en zweten geweest. Ik was gewoon op, weet je wel.

Uiteraard begrijp ik dat stallen mesten erbij hoort, maar als dat het enige is wat je een hele dag doet, dan is de fun er snel vanaf natuurlijk. Nu begreep die andere groom dat ook en ze eiste gewoon dat we een middag vrij kregen. En die hebben we ook gekregen! Maar eerst heb ik dus verder stallen gemest en de veearts geassisteerd bij het keuren van een paard. Ook nog grapje gemaakt over mijn tranen, die hooikoorts hè (ze waren net de truck met hooi aan het uitladen ;) haha).

Samen met de eigenares zijn we in de middag dan naar het centrum van Langley getrokken om daar een pedicure te krijgen. Ik heb nog nooit een pedicure gehad (echt!), dus dat was wel tof. Al moet ik toegeven dat het nogal oncomfortabel was en met momenten zelfs pijn deed. Ben toch ook zo een softie hè. Maar ik heb nu wel mooie gelakte turqoise teennagels ;) Daarna zijn we Vietnamees gaan eten. Was heel lekker, heeft me gesmaakt!

Was toen eigenlijk doodmoe daarna, maar toch nog paarden gevoederd en dekens opgelegd. De andere groom heeft snel de mest uit de stallen gehaald, zodat ik dat niet hoefde doen, lief hè. En dan was het tijd om te relaxen. Was toen wel al bijna 19u. Heb nog wat gesurft op internet en naar een tv-serie gekeken, maar tegen 21u kon ik nog amper mijn ogen open houden, dus ben ik maar gaan slapen.

Vandaag kreeg ik dan een dagje vrij, had het gewoon echt nodig. Lekker in bed blijven liggen (ook al was ik vroeg wakker), kan wel eens deugd doen. En deze middag ga ik naar het shoppingcenter in Langley normaal. Nieuwe schoenen kopen, zodat ik eens kan afwisselen, want mijn voetjes doen nog steeds pijn. Hoop echt dat dit snel over is, want dat helpt natuurlijk de situatie niet. Verder ook nog wat inkopen doen voor de andere groom en denk dat ik ook eens ga kijken voor een nieuwe telefoon en een Canadees telefoonnummer/SIM-kaart.

Morgen vertrekken er dan een deel paarden naar de summer ranch, vooral de merries met veulens, waardoor het hier wat rustiger zal worden. De andere groom en de ranchhand gaan mee, wat dus wil zeggen dat ik al het werk zal moeten doen. Ja, deze rustdag zal ik wel goed kunnen gebruiken haha. Maar zal ook wel deugd doen om alles alleen en op mijn gemak te kunnen doen voor minstens 2 dagen. Hopelijk krijg ik van de week wel nog de kans om te rijden. Want hoe moe ik ook ben, rijden doet me gewoon echt deugd. We zullen zien hoe het loopt hè. Volgende week is er dan een horse show (= wedstrijd reining) waar de eigenares aan mee doet, op mijn verjaardag dan nog wel! Ik ga dus zeker mee die dag en flink duimen voor winst! Gaat wel tof worden denk ik, we nemen maar 1 of 2 paarden mee, waardoor het redelijk relaxt blijft en we dus ook van de show kunnen genieten. Kijk er al naar uit!

Vandaag ga ik nog wat foto's proberen maken van de paardjes die vertrekken en voor de rest, lekker relaxen! We zien wel wat de dag brengt :)