What a day!

5 juli 2014 - Langley, Canada

Nou, na mijn dipje gisteren had ik vandaag dus dagje vrij zoals je eerder al kon lezen op mijn blog. En wat voor een dagje! Mijn batterijen zijn weer opgeladen :)

Deze ochtend dus lekker kunnen uitslapen, wat op internet gesurft en mijn blog geupdate. Daarna ben ik naar de stal gegaan om wat met Isa (de andere groom) te praten. Dan heb ik wat foto's getrokken van de paarden die morgen weg gaan. Al heb ik ze helaas niet allemaal op foto, gezien er last minute nog wat wijzigingen zijn doorgevoerd. Als laatste heb ik nog BamBam verzorgd, deze heeft wat last van een huidinfectie op zijn buik. De deugeniet liep al weg toen hij me nog maar zag aankomen ^^ haha. Ah zo, weglopen voor mij? Nou ja, goed dan, dan jaag ik je toch gewoon weg! Dan lijkt het wel mijn idee ;) Hij was helemaal in de war haha, daarna kwam hij wel naar me toe hoor. Normaal ben ik niet zo voor voedselbeloning, maar kon het toch niet laten om hem een handje korrels te geven. Heb hem dan goed kunnen verzorgen en ondertussen kwam Gaylene (de eigenares) langs met de truck om te vragen of ik klaar was om te vertrekken. Erm... nee, niet echt, haha. Moest eerst BamBam nog verzorgen en me daarna snel omkleden, want de merries met veulens hadden men broek lekker besmeurd natuurlijk. Dus snel Bammie verzorgd en naar het huis gerend om me om te kleden.

Gezellig met Gaylene naar de wedstrijd van haar nichtje Maddison gaan kijken (jumping). Was niet ver, maar 20 minuutjes ofzo (erg dichtbij voor Canada dus) en daar wat rond gekeken. Maddy is tot in de barrage geraakt, helaas had ze daar een balk mee, echt jammer, want ze heeft echt heel goed gereden. Dan nog wat met Gaylene de shops gaan bekijken. Ze vindt alle klassieke rijspullen zo duur (en dat zijn ze hier ook!) tegenover de western. Echt grappig, bij ons is de western juist zo duur.

Gaylene moest ook de trailer mee nemen die haar nichtje had geleend voor de wedstrijd. Je weet wel, zo die typische grote Amerikaanse paardentrailers, heel wat anders dan onze kleine SUV's met een 2-paardtrailer erachter ;) Heb mee geholpen de trailer aan te koppelen, is niet niks, maar nu weet ik wel gelijk hoe het moet. Weer wat bijgeleerd. Daarna zijn we naar Tim Hortons gegaan, the place to go hier voor koffie en warme choco, ze zijn hier op stal eraan verslaafd haha. Ik heb een heerlijke warme chocomelk gekregen en een kleine chicken wrap (was ondertussen al middag). Dan zijn we aar 'Winters' gereden voor schoenen en die heb ik ook gevonden. Een licht paar sportschoenen voor het werk in de stal. Ze voelden erg comfy aan, dus laten we hopen dat mijn voetjes minder pijn gaan doen nu.

Gaylene heeft me dan afgezet in de 'Willowbrook mall', het 'lokale' shoppingcenter. Nou, dat is alvast even groot als het Waasland shopping center en dan heb ik de winkels er rondom buiten nog niet meegeteld, pfew. Daar was ik wel enkele uurtjes mee zoet. Ging kijken voor telefoon en ik weet wat ik wil (duurste ^^), maar kon nog geen abonnement nemen omdat ik eerst mijn bankgegevens moest hebben, ugh. Nu ja, dan maar een KFC hamburger gaan eten en wat gaan shoppen. Moest voor Isa nog een CD en woordenboek meebrengen (als die er waren natuurlijk). CD was snel gevonden, maar voor het woordenboek moest ik naar 'Chapters', een giga boekenwinkel een beetje verderop. Natuurlijk kende ik mijn weg daar helemaal niet, dus was nog een uitdaging om dat te vinden ook. Het is al een avontuur op zich om hier de straat over te steken ;) Zo anders dan bij ons haha. Maar het is gelukt! Ondertussen heb ik een Chevy Impala gezien, zoals die uit Supernatural, alleen in het grijs. Ik was al aan het hopen om deze te zien hier (hier zijn echt ZO een GAVE auto's, niet normaal!!!) en voila, het is gelukt! Nu die zwarte nog zien ;)

Bon, om verder te gaan met het shoppen, zelf heb ik nog 2 'journals' gekocht, omdat ze mooi waren en ik ze wel leuk vond. Passen ook perfect bij mij en wat ik er mee wil doen. Verder heb ik eigenlijk niks meer gekocht. Dan moest ik terug naar de mall want Gaylene ging me daar weer oppikken. Tijdens het wachten daar, vroeg een oudere dame of ik iets voor haar wou gaan halen, want haar kleinzoon sliep in de wagen en ze wou hem niet achterlaten of wakker maken. Voor mij geen enkel probleem natuurlijk! Ik bedoel, moest toch wachten enzo kon ik nog iets nuttigs doen. De dame was me ontzettende dankbaar en kreeg daarvoor 3 dollar. Die wou ik niet aanvaarden, maar ze stond er echt op! Ze zei dat ik er me maar een koffie mee moest gaan kopen. Lief hè? Niet veel later kwam Gaylene me dan oppikken en zijn we terug naar de ranch gereden.

Tijd om nog eens te paardrijden! Snel Leddy gepoetst en opgezadeld voor Gaylene en Candy voor mezelf. Beetje een gesukkel met de beenbeschermers, want niks paste voor Candy of er ontbrak een klittenband ofzo. Dan maar gebandageerd, dat ging sneller, haha. Heerlijk gereden met Candy, dat is echt zo een fijn leerpaard! En Gaylene vond dat ik best goed met haar reed :D. Was echt een fijne les, vooral geoefend op de cirkels (echt niet simpel vind ik in zo een grote piste), rechte lijnen rijden en de spins. OMG die spins zijn ZO leuk, ik werd alleen goed draaierig ervan *lol* Daarna Candy rustig uitgestapt, afgezadeld, verzorgd en weer in de paddock gezet. Daarna nog spullen opruimen, wasplaats proper maken, etc. En dan heb ik ook nog het paardeneten voor morgen klaargezet. Kortom, zelfs tijdens mijn vrij dagje, kan ik het niet laten om met de paarden bezig te zijn ^^ Hoe zwaar het ook is (en believe me, het is echt niet niks wat wij hier doen), ik geniet er toch wel van hoor. Had gewoon echt even een break nodig.

Morgen brengen Isa en de ranchhand Chez enkele paarden en veulens naar de summer ranch. Dat is een roadtrip die toch wel minstens 2 dagen in beslag neemt (heen- en terug). En dat is dan nog maar om naar de volgende provincie te rijden! Dat kunnen wij ons bijna niet voorstellen, op een paar uur ben je door België haha. Zelfs Europa doorkruisen duurt zolang niet als van de ene kant van Canada naar de andere te gaan. Het is echt bijna onwerkelijk. Maar ik blijf het hier wel prachtig vinden. Anyway, dan blijven er dus niet zo veel paarden meer over en ook een paar daarvan gaan later op de maand nog weg. Het zal stilletjes aan dus wel rustiger worden. Stilte voor de storm voor volgend jaar ;) Maar de komende dagen sta ik er dus alleen voor... Spannend! En toch ergens ook wel fijn dat ze me zo met de paarden vertrouwen :) Uiteraard zal ik mijn best doen! Ze kunnen dus ook echt wel op me vertrouwen.

Ok, en nu ga ik best slapen haha.  Nog even mijn haar drogen en dan mijn bedje inkruipen. Vannacht ga ik beter slapen dan ooit tevoor, ik voel het gewoon ;) Jaja, ik kan er weer even tegen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl