Canada Day en de dag nadien

2 juli 2014 - Langley, Canada

Gisteren was het Canada Day, de nationale feestdag hier in Canada. Wij zijn die gaan vieren aan het strand in White Rock, BC. Echt een prachtig kuststadje. Het was echt snikheet gisteren, blijkbaar de warmste dag van het jaar, het kwik haalde makkelijk 33°C. Aan de kust was het wel iets milder, maar nog steeds lekker warm.

In de ochtend hebben we zoals gewoonlijk de dagdagelijkse taken gedaan: paarden voederen, stallen en paddocks mesten. Met 2 was dat vlug gedaan. Daarna hebben we heb zwembad verder gekuist, zodat dit kon worden gevuld met water. Het is hier 'grote kuis' op de ranch, waardoor er erg veel extra werk is. Maar gisteren was er ook tijd voor ontspanning.

Ik was wel érg moe gisteren, was nogal laat gaan slapen omdat ik maar niet kon stoppen met lezen... Tja, eigen schuld, dikke bult hè ;) Ik heb dan nog even wat gerust 's middags zodat ik toch van de rest van de dag kon genieten.

Rond 16u zijn we dan vertrokken richting White Rock. Dat ligt op amper 20 minuutjes rijden eigenlijk, dus heerlijk dichtbij (volgens Canada normen toch). We zijn ook nog even gestopt in een winkel om wat snacks en drinken te kopen. Eens aangekomen in White Rock, hebben we ons geparkeerd en zijn we meteen naar het strand gegaan. Daar lekker wat in de zon gelegen en de zee in geweest. Man, wat is daar veel groen in de zee (in de vorm van zeewier), was echt vreemd om dat zo te voelen. Water was nog best warm en dus aangenaam om in rond te wandelen. Ook veel krabben gezien ener zelfs 1 opgepakt haha. Beestjes doen echt niks, ze zijn eigenlijk zelfs schattig vond ik.

Dan werd het vloed en werd ons stranD overspoeld, waardoor we op de dijk zijn gaan zitten met een treinspoor achter ons. Heel anders dan bij ons dus! Er zijn daar echt gigantische goederentreinen gepasseerd, niet normaal, 1 trein had zelfs 137 (!) wagons.

Tijdens het wachten op het vuurwerk (om 22u), hebben we ook heerlijk fish & chips gegeten en een ijsje. Voor de rest ook veel gebabbeld en verhalen gedeeld. Ik pas echt wel op de ranch hier, zoveel werd me wel duidelijk. Het is echt een geweldige bende? We hebben een enorme fijne dag gehad, waar we alleen van hebben genoten! Met als kers op de taart het vuurwerk in de avond. Echt prachtig! Het is geweldig om te zien hoe de Canadezen hier Canada Day echt vieren als een gemeenschap en zich echt helemaal kleden in de Canada-kleuren met vlaggen en alles. Beetje zoals bij ons met de voetbalgekte haha. Alleen doen wij dit nu eens eenmalig (of het scheelt niet veel) en hier doen ze dat elk jaar opnieuw. Iedereen spreekt elkaar ook aan en wenst elkaar een 'Happy Canada Day', dat is echt zo gaaf. Ja, het was echt een superfijne dag!

We lagen natuurlijk allemaal laat in ons bed gisteren (rond 23u30), en heb niet zo goed geslapen, waardoor het vanmorgen wel een beetje piekte toen de wekker af ging haha. Vandaag hebben we dan ook onze tijd genomen voor alles. Stallen zéér grondig gemest, paarden van stal veranderen, etc. Dat heeft toch de hele ochtend en voormiddag geduurd, maar de stallen waren nadien dan ook wel spik en span natuurlijk.

Tijdens de middag dan wat left-over Chinees uit de diepvries gegeten en de hele middag zijn we dan bezig geweest met paarden poetsen en wassen. Met dit warme weer was dat wel aangenaam. Dan nog wat foto's gemaakt van 1 van de jaarlingen die te koop staat, dan weer paarden gevoederd en dan nog snel even de mest uit de stallen halen.

Als dinner hebben we nog wat fish&chips gegeten die over was van gisteren, samen met broccoli en een lekker paprika sausje, mmmm. Om dan af te sluiten met een 'cinnamon bun', een dessertgebak met kaneel in. Heeft enorm gesmaakt!

Dan lekker gedoucht en op mijn gemakje nog wat gelezen en mijn blog updaten. Zo meteen ga ik wel slapen, want ben echt moe. Ook al is het hier nog niet zo laat, maar heb het gewoon nodig.

Ben benieuwd wat de komende dagen gaat brengen :) Ik kijk er alvast naar uit!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Connie:
    3 juli 2014
    leuk hoor je verhalen Carmen, ik lees ze trouw!hartelijke groet van connie (en ramon)